Ooit zijn we deze nieuwsbrief gestart ter vervanging van ons clubblad. De belangrijkste reden om het clubblad op te heffen was de kostenpost. Via internet en de mail een periodiek rondsturen kost maar heel weinig. Het was dus duidelijk de bedoeling dat iedereen die wat te melden had, dat kon doen via de nieuwsbrief. We zijn echter links en rechts ingehaald door de moderne media als facebook, twitter, instagram, tumblr, snapchat, kiwi en happening.
Dus ondanks herhaalde oproepen aan jullie, de leden, is er nooit copy voor deze nieuwsbrief binnengekomen. Daardoor is dit medium verworden tot een mededelingen blaadje van het bestuur en dat was zeker niet de bedoeling. Dus je begrijpt het al, hierbij een laatste oproep om een bijdrage te leveren aan deze nieuwsbrief.

Dirk van Ravestein

DRIE-LANDEN-tocht op zondag 28 juni 2015

Na twee keer op de laatste zondag van juni een rondje rond het IJsselmeer gemaakt te hebben, werd het tijd voor een andere lange tocht.
Ditmaal is gekozen voor een rondje om het Drielandenpunt bij Vaals in Zuid Limburg.

De start is bij restaurant La Place bij De Lucht West aan de A2 tussen Zaltbommel en Den Bosch. We verzamelen vanaf 08:00 uur (eerder is La Place niet open) en vertrekken om 08:30 uur voor een hele dag motorrijden door prachtige streken. Dan weer langs kleine binnendoor weggetjes,
dan weer over lekkere stuurweggetjes en af en toe even doorrijden over een provinciale weg om kilometers te maken.
Voor meer informatie: http://vocn.nl/index.php/2015-28-juni-rondje-drielanden-punt

Donderdag 14 mei, Hemelvaartdag 2015

Na een gedegen voorbereiding was eindelijk de eerste dag aangebroken van het Hemelvaart weekend. Om 09.30 was het verzamelen in Venray. Na het uitdelen van de lunchlijsten en het doorbellen van hetgeen men wilde eten, konden we op weg richting Spay aan de Rijn.

De toch ging al snel langs prachtige binnendoor wegen met heuvels, haarspeldbochten en boswegen.

Na een onderbreking voor een koffiestop en lunch kwamen we rond half vijf bij ons hotel aan. De sleutels van de kamers werden uitgereikt en we konden de tassen uitpakken. Goed en wel binnen begon het buiten te druppelen, we waren mooi op tijd. Na een voortreffelijk drie gangen diner en nog wat kletsen gingen we lekker slapen.

De volgende dag stond de kastelen route op het menu en na een stevig ontbijt stapten we op de motoren. Onderweg waren zeer veel kastelen te zien en de koffiestop was dan ook bij een (hoe kan het ook anders) bij een kasteel genaamd Burg Nassau waar een ridderzaal was met een stamboom waar de vorsten van ons eigen koningshuis ook op stonden tot prinses Amalia aan toe. Er was ook een toren bij waar je in kon klimmen en van het uitzicht kon genieten.

Op dag drie stond de Moezelroute op het program, maar we konden niet vertrekken voordat we de motoren opgesteld hadden voor het hotel voor een paar mooie foto’s. Na alweer een goed ontbijt wilden we op pad gaan, maar daar was een lekke band. Bij de buurman een compressor geleend en met een klein beetje vertraging konden we toch op weg. De band bleef echter niet hard en deze motor moest afhaken voor reparatie. Samen met één van de deelnemers werd er terug naar het hotel gereden waar ze van de hoteleigenaar een reparatieadres kregen. De rest van de groep ging verder met de route. Na een koffiestop bij restaurant Vulkan (jammer dat het niet met een C geschreven was) vervolgden we onze route richting restaurant Wellems voor alweer een prima lunch.

Wanneer je bij de Rijn verblijft, kan een klein Rijnreisje natuurlijk niet uitblijven, dus na eerst een ijsje op een terras, met ons allen de boot op en een stukje de Rijn, de Moezel en de Lorelei bevaren. Bij terugkomst bleek de band nog hard, dus het goedje uit de spuitbus had goed gewerkt. De terugweg naar het hotel kon beginnen.

Na een laatste diner in het hotel en nog een bakkie koffie of een biertje gingen we allen richting de kamer om de tassen weer in te pakken en te gaan slapen.

De laatste ochtend moest er vroeg ontbeten worden omdat door een marathon het hele dorp afgesloten was. De hoteleigenaar was zo vriendelijk om ons op zijn eigen motor via sluiproutes, fietstunneltjes, landweggetjes, een boerenerf en politieafzettingen het afgezette gebied uit te leiden. Toen we op de goede route waren zwaaide hij ons nog een maal gedag en reden wij richting een deftig restaurant voor de koffie.

Eenmaal over de grens namen er al mensen een andere afslag richting het eigen huis en na een laatste stop in Nederweert werd het tijd voor een afscheid van een geweldig weekend.

De Bende van Dirk

Op 15 augustus aanstaande gaat De Bende alweer voor de vierde keer op veldtocht.
Het Beierse en Boheemse Wout zijn dit keer de reisdoelen. Ze trekken in drie dagen via het Tueringerwald en het Fichtelgebergte naar de omgeving van Passau, nabij het drielandenpunt van Oostenrijk, Tsjechië en Duitsland. Daar rijden ze een dag of drie rondjes en gaan dan weer naar huis. Als ze terug zijn, zullen ze in de nieuwsbrief verslag uit brengen

Toertocht van 12 juli.

Op 12 juliis de volgende reguliere zondagse toertocht in midden Nederland.

Voor meer informatie zie http://vocn.nl/index.php/2015-12-juli-midden-nederland

Zaterdagtocht op 5 september.

Herman Fijnvandraat heeft voor zaterdag 5 september een tocht uitgezet van ’t Harde naar Nunspeet. Als je op de kaart kijkt ligt dat dicht bij elkaar, dus maken we een prachtige omweg, zodat je echt aan je trekken komt. Nadere informatie komt binnenkort op de site.

De AGENDA voor de komende maanden.